Мұғалім мәртебесі

Білім беру мәселелері, сондай-ақ педагогтар мен тәрбиешілердің мәртебесін анықтау мәселелері үнемі қызу пікірталасқа ұласып келеді. Өкінішке қарай, бүгінгі күні мұғалім жұмысы қиын ғана емес, еңбекақысы мардымсыз. Оқытушылардың еңбек және моральдық жүктемесі басқа кәсіптермен салыстырғанда әлдеқайда жоғары екеніне қарамастан жоғары жалақы алған емес, ал іс жүзінде артықшылық жоқ. Педагог мамандығының стратегиялық маңызы бар екенін ұмытуға болмайды. Ұлт болашағы тікелей байланысты. Кез келген елді жою үшін халықты қолжетімді және сапалы білім алудан айыру ғана жеткілікті. Қандай іс-әрекет, шешім қабылдаған жөн? Ең әуелі, білім беру сапасын жақсарту және оқушы алдында педагог мәртебесін арттыру қажет.


Осыған байланысты Қазақстанда «Қоғамдық маңызды бастамаларды дамыту қоры» ЖҚ тапсырысы бойынша «Қазақстан Республикасындағы білім беру кеңістігінің өзекті жағдайы» тақырыбында зерттеу жүргізілді. Зерттеу қорытындысы бойынша «Мектеп ортасы және баланың жеке дамуы» және «Қоғамдық қатынастар жүйесіндегі мұғалім» тақырыптарына екі сараптамалық сессия өткізілді:

Дарынды түлектердің мектептерде сабақ беруге қызығушылық деңгейінің төмендігі;

Қоғамда мұғалім туралы табысты модель ретінде түсінік жоқ;

Білім беру ортасында нақты кәсіби бірегейлік және кәсіптік топтың мағынасы болмауы;

Мұғалім мектепті басқару үдерісіне араласпайды және шешім қабылдауға қатысуға мүмкіндігі жоқ;

Нәтижесінде мынадай сандар мен деректер анықталды:

2018 жылы12 154 мұғалім мектептен шығып кеткен;

к 2020 жылға қарай Қазақстан мектептеріне қосымша 100 мың мұғалім қажет болады;

Мұғалімдердің58% - ы Қазақстанда мұғалімдік жұмыс деңгейі төмен мамандық ретінде қабылданады деп санайды;

Мұғалімдердің 66% - ы өз балаларына осы мамандықты таңдамағанын жөн көреді;

Педагогикалық мамандықтарында оқитын студенттердің 55% - ы және жас мұғалімдердің25% - ы алдағы 5 жылда кәсіптен кеткісі келеді;

Қазақстандық педагогтың орташа жасы41 жас;


Белгілі болған ақпаратты назарға ала отырып, «Қазақстан мұғалімі» Ұлттық сыйлығын құру туралы шешім қабылданды.


«Қазақстан мұғалімі» Ұлттық сыйлығы – оқытушыға деген алғыс пен құрмет мәдениетін жаңғыртатын жоба. Жоба мұғалімге қатысты баланың, отбасының, мемлекеттің оң көзқарасын дамыту жағына қоғамдық көңіл-күйді қалыптастыруға, сондай-ақ білім беру жүйесінің адами капиталын дамытуға бағытталған. «Қазақстан мұғалімі» сыйлығының арқасында мамандықтың беделі мен абыройы артады. Жобаның басты мақсаттарының бірі – мұғалімнің шығармашылық әлеуетін жүзеге асыру, оқыту үшін жаңа құзырет пен мүмкіндіктер қалыптастыру.

Біздің ақпараттық бюллетеньге жазылыңыз